FAQ

 

Vragen over Nathalie Vleeschouwer

 

  1. Wie is Nathalie Vleeschouwer?

Een Belgische modeontwerpster die haar collectie haar eigen naam gaf om het authentieke karakter te onderstrepen. Lees meer over de geschiedenis en visie in ‘over ons’.

 

  1. Waar kan ik de collecties van Nathalie Vleeschouwer kopen?

De collectie wordt verkocht door de mooiste multibrandstores wereldwijd, daarnaast hebben we ook eigen brandstores in België en een webshop. Vind alle info onder ‘stores'.

 

  1. Doen jullie aan massaproductie?

Nee, onze oplages zijn beperkt en bijproductie is eerder uitzonderlijk. Dat maakt dat  iets soms heel snel uitverkocht is en dat is dan jammer, maar het zorgt er ook voor dat de looks origineel blijven.

 

  1. Wie maakt mijn kleren van Nathalie Vleeschouwer?

Nathalie Vleeschouwer is de hoofdontwerpster binnen een creatief team van stylisten, breidgoedexperten en een patroonmaakster. Elk ontwerp wordt van A tot Z door ons team uitgewerkt. We streven naar vertrouwensrelaties met al onze leveranciers en fabrikanten en daarin is transparantie essentieel. We bezoeken onze partners dan ook geregeld op de werkvloer, zodat we echt weten met wie we samenwerken.

 

  1. Waar vindt de productie plaats?

We streven ernaar zoveel mogelijk in België te produceren en dat lukt ons goed: meer dan de helft wordt in België geproduceerd. Een van de grootste ateliers zit bijvoorbeeld op minder van 5km van ons hoofdkantoor. De overige productie is hoofdzakelijk Europees.

 

  1. Hoeveel collecties worden er gemaakt en wanneer komen deze uit?

Elk jaar komen er twee collecties uit: in januari de lente-zomercollectie, in juli de herfst-wintercollectie.

 

  1. Ik ben winkelier en wil Nathalie Vleeschouwer verdelen, wie contacteer ik?

Je kan ons sales team contacteren op [email protected]

 

  1. Kan ik Nathalie Vleeschouwer ook dragen als ik zwanger ben?

Daarvoor hebben we een goede oplossing: Nathalie Vleeschouwer ontwerpt namelijk ook de prachtige zwangerschapscollectie Fragile! Neem een kijkje op https:/nathalievleeschouwer.be//fragile/www.fragile/

 

 

Vragen over de Nathalie Vleeschouwer Webshop

 

  1. Kan ik telefonisch of per e-mail een bestelling plaatsen?

Je kan telefonisch of per e-mail geen bestelling plaatsen, maar onze klantendienst helpt je graag via mail of telefonisch verder: [email protected] en (0032) 03 202 50 70.

 

  1. Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Verzending binnen de BeNeLux kost €8.50 en is gratis voor orders vanaf €250.

Verzending naar Frankrijk en Duitsland kost €10.

Verzending naar andere EU-landen: €15.

Voor verzending naar niet EU-landen: contacteer [email protected]

 

  1. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Je bestelling wordt geleverd binnen 5 werkdagen na ontvangst van betaling.

 

  1. Wat zijn de leveringsmogelijkheden?

De levering van je bestelling gebeurt via UPS of Bpost op een adres naar keuze.

Wij voorzien op vrijdagnamiddag tussen 13u en 16u een pick-up moment in ons hoofdkantoor;

Tulpstraat 104-2060 Antwerpen

Let wel:

-Retours van bestellingen die u afhaalde op het pick-up moment in de Tulpstraat, kunnen ook enkel via deze weg geretourneerd worden op vrijdagnamiddag tussen 13u en 16u.(Wij kunnen hiervoor geen gratis retourlabels voorzien)

-Er is geen mogelijkheid tot passen bij pick-ups, indien u graag past, kan u best naar onze flagship store in de Kammenstraat te gaan.

 

  1. Wat als ik niet thuis ben op het moment van levering?

In geval van afwezigheid, zal een bericht worden achtergelaten met het adres van het dichtstbijzijnde afhaalpunt waar je je bestelling kan ophalen.

Indien je de bestelling niet afhaalt binnen de  vooropgestelde afhaaltermijn, zal de bestelling automatisch worden teruggezonden naar Natale, die vervolgens contact met jou zal opnemen teneinde de levering van de bestelling te regelen. In dat geval kunnen bijkomende leveringskosten worden geëist.

 

  1. Welke betaalmiddelen kunnen gebruikt worden?

Bancontact, Maestro, Visa, Mastercard, Giropay, iDeal, Belfius NetBanking, ING HomeBANK, KBC/CBC Online

 

  1. Is mijn betaling veilig?

Dankzij onze betaalpartner Ingenico beschikken we over een veilig en betrouwbaar betaalsysteem waardoor je er zeker van bent dat de betaling veilig verloopt. Je betaalgegevens en creditcardinfo worden enkel gebruikt voor de betaling en worden nooit vrijgegeven aan andere partijen.

 

  1. Hoe kan ik mijn artikel retourneren?

De Klant kan voor de betreffende bestelling een retourzending opstarten. 

-Voor retourzendingen vanuit België maakt u, binnen de 14 dagen, gratis een retourlabel aan op :

https://nathalievleeschouwer.shipping-portal.com/

Volg de verschillende stappen en kleef het geprinte label op uw pakje, dat u afgeeft in een UPS of Bpost afhaalpunt in uw buurt.

-

Pick-UP:

Retours van bestellingen die u afhaalde op het pick-up moment in de Tulpstraat, kunnen ook enkel via deze weg geretourneerd worden op vrijdagnamiddag tussen 13u en 16u.

Voor retourzendingen vanuit het buitenland:

Gelieve zelf uw retour te regelen met de transporteur van uw keuze, binnen 14 dagen na levering.

-

Retourzendingen van stockverkopen dienen zelf georganiseerd te worden met de transporteur van uw keuze, binnen 3 dagen na levering .

-

Retours  dienen te voldoen aan een aantal voorwaarden:

- in onberispelijke toestand

- in de oorspronkelijke verpakking inclusief de hangtag met productinfo

- niet gedragen of gewassen

- volledig (samen met alle bijhorende items, zoals ceintuur ed.)

- vergezeld van de originele verkoop factuur (waarvan de Klant een kopie behoudt)

- vergezeld van een volledig ingevuld retourdocument.

 

  1. Hoe word ik terugbetaald als ik het artikel retourneer?

De terugbetaling gebeurt op hetzelfde rekeningnummer waarmee je betaalde.

 

  1. Wat als ik een artikel wil ruilen?

Voor een omruiling moet altijd een nieuwe bestelling geplaatst worden op de webshop. Het artikel dat geretourneerd wordt, zal terugbetaald worden na correcte ontvangst.

 

  1. Wat zijn de terugbetalingsvoorwaarden?

Enkel als het geretourneerde artikel voldoet aan alle beschreven voorwaarden (zie punt 8 en de uitgebreide shipping voorwaarden) komt een artikel in aanmerking voor terugbetaling. Artikels die niet aan deze voorwaarden voldoen, worden teruggestuurd naar de klant.

 

  1. Door wie worden de retourkosten betaald ?

België

Voor retourzendingen vanuit België maakt u, binnen de 14 dagen, gratis een retourlabel aan op :

https://nathalievleeschouwer.shipping-portal.com/

PICK -UP:

Retours van bestellingen die u afhaalde op het pick-up moment in de Tulpstraat, kunnen ook enkel via deze weg geretourneerd worden op vrijdagnamiddag tussen 13u en 16u.

Buitenland

De klant betaalt de retourkosten zelf bij het versturen van het pakket. Er wordt geen retourlabel voorzien.

Retourzendingen van stockverkopen dienen zelf georganiseerd te worden met de transporteur van uw keuze, binnen 3 dagen na levering .

  1. Wat in geval van een beschadigd of foutief geleverd product ?

Indien je ander product ontving dan je bestelde of het product beschadigd toekwam, vallen de retourkosten ten onzer laste.

 

  1. Hoe vallen de maten?

De maten die gebruikt worden zijn Belgisch en vallen eerder ruim. Raadpleeg ook onze maattabel of contacteer onze klantendienst bij twijfel.

XS = EU 34

S = EU 36

M = EU 38

L = EU 40

XL = EU 42

XXL = EU 44

 

  1. Kan ik een cadeaubon kopen via de webshop?

Yes! Wij hebben cadeaubonnen van €50 - €100 - €150 - €200 (ONLINE ONLY!)

https://www.nathalievleeschouwer.be/nl/new-collection/cadeaubonnen/

Een cadeaubon is 1 jaar geldig vanaf de datum van aankoop.

Je krijg de digitale voucher meteen opgestuurd per mail, niet fysiek.

Alleen te gebruiken op deze webshop, niet in de fysieke brand stores.

De brand stores hebben hun eigen cadeaubonnen die eveneens alleen geldig zijn in de fysieke winkels, niet online.

De cadeaubon dient steeds volledig gebruikt te worden, er kan niet op teruggegeven worden. Meerdere bonnen zijn niet cumuleerbaar.

Een cadeaubon wordt nooit geldelijk terugbetaald. Wanneer een artikel retour gestuurd worden dat is aangekocht met een cadeaubon, zal er een nieuwe cadeaubon uitgereikt worden gelijk aan het initiële bedrag.

 

  1. Kan ik een aankoop als cadeau laten verpakken?

Dat doen we met veel plezier! Vraag er gerust naar in het vakje ‘opmerkingen’ wanneer je de bestelling plaatst. Specifieke vraag? Mail eerst even naar [email protected]

 

Antwoord niet gevonden? Mail [email protected]